Na pierwszym spotkaniu pani przewodnik opowiadała o początkach II Wojny Światowej, o ciężkim życiu dzieci w czasie okupacji. Niespodzianką dla nas były zajęcia praktyczne. Pod bacznym okiem pań z pracowni konserwatorskiej robiliśmy ozdobne papiery za pomocą farb i roztworu metylocelulozy. Rysunki wyszły po prostu magiczne.
Druga część zajęć była o konspiracji i działalności harcerzy w konspiracji. Zapoznaliśmy się z szyframi.
W zeszycie każdy zapisał swoją wymyśloną ksywkę (pseudonim) oraz za pomocą szyfrów swoje imię. Wykonaliśmy także pieczątki z symbolem Polski Walczącej (jest to symbol Muzeum Powstania Warszawskiego), symbol harcerzy – lilijkę oraz żółwia (znak zachęcający do powolnej i niedokładnej pracy dla okupanta.
Zajęcia w muzeum były bardzo ciekawe, pouczające i nietypowe. Pozostaną w naszej pamięci na długo.
Uczeń kl. 4a
Mark Skowroński